Telepathisch contact
Zoals je hebt kunnen leren, communiceren honden heel de dag met ons doormiddel van hun lichaamstaal. Dit is wetenschap, een belangrijk stukje in een goede band met je hond. Echter is er nog een heel belangrijk aspect en die bevindt zich in de ongeziene wereld. Ik denk dat bijna elke hondenbegeleider wel kan beamen dat zijn of haar hond ook contact maakt op een energetische manier. Je kan zonder geluiden en visuele signalen ook gewoon de noden van je hond aanvoelen. Je weet dan dat je hond iets nodig heeft, het is een innerlijk weten.
Dit kan telepathie zijn, voor honden en andere dieren de normaalste zaak van de wereld. Maar voor veel mensen is telepathie iets dat ze verleerd lijken zijn. Ik zeg bewust lijken, want iedereen bezit het talent om telepathisch met dieren en mensen te communiceren. Ook met andere dingen die leven zoals planten. Dus ook jij!
Denk er maar eens over na, je zit rustig op de bank en ineens komt de gedachten binnen dat je jouw hond water moet geven. Of Je bent boven in bed en ineens weet je dat je naar beneden moet gaan omdat je hond onwel is. Je bent bij mensen op bezoek en het gevoel bekruipt je dat het nu lang genoeg is geweest dat je van huis bent, je gaat direct naar je hond toe. Ben jij dit dan? Of is het je hond die contact met je maakt? Ik kan je met zekerheid vertellen dat het in veel gevallen telepathie is met je hond. Je hond maakt contact met jou en jij pakt dit op.
Andersom kan ook, je zit achter de laptop en je denkt aan je hond. Je bedenkt dat je klaar bent en dat je maar eens naar buiten moet gaan met hem. Nog voor je jouw laptop dicht klapt staat meneer al naast je. Dit komt omdat je hond de plaatjes in je hoofd kan lezen die jij onbewust uitzend als je aan de handelingen voor wandelen denk.
Handel jij naar jouw denken?
Veel mensen hebben er last van, van Jan en alle man krijg je advies. Advies over hoe jij jouw hond op moet voeden. Ongevraagde tips en adviezen. Je kan er misschien zelfs onzeker van worden. Jij kent je hond het beste en weet door je intuïtie wat je hond nodig heeft. Dit kun je trainen, je intuïtie, door bewust naar dit stemmetje te luisteren. Intuïtie is zacht en kort, je weet meteen of iets niet klopt, dat komt in een flits binnen. Daarna komt vaak ons denkende brein om de hoek om zich overal mee te bemoeien.
Wanneer je advies krijgt van andere mensen en het strookt niet met wat jij van binnen voelt, leg het dan naast je neer. Je kan bedanken voor de tip en hem vervolgens naast je neerleggen. Ga niet aan jezelf twijfelen en toch maar mee in advies waar je eigenlijk de rillingen van krijgt of voelt dat dit niet is wat je hond nodig heeft. Het probleem is namelijk, wanneer je tegen je gevoel ingaat, dat je handelingen niet meer kloppen bij wat jij van binnen voelt.
Je verwart je hond dan, hij voelt en ziet via telepathie dat er iets niet klopt. Je handelingen komen niet overeen bij wat je echt wil doen. Dat zal er voor zorgen dat je hond de situatie niet vertrouwd en zelfs het vertrouwen in jou op dat moment kwijt kan raakt.
Bij alles wat je doet is het belangrijk dat je afstemt bij jezelf, check even kort in. Stel jezelf dan de vraag: Voelt dit kloppend voor mij en mijn hond. Voel je een nee, hoe zacht dan ook, vertrouw dan op je eigen innerlijke weten. Je hond zal je dankbaar zijn, hij is tenslotte volledig afhankelijk van jou van zijn welzijn. Het zal jullie band ten goede komen als je vanuit je intuïtie gaat handelen en niet vanuit wat men denkt dat jouw hond nodig heeft. Veel mensen zitten vast in oude patronen en bedoelen het goed, maar weten niet beter.
Oefening Plaatjes zenden naar jouw hond
Ik heb een leuke oefening voor je, een oefening die je uit kan voeren wanneer jij en je hond beide in rust zijn. Wanneer jullie beide ontspannen zijn ga je visualiseren dat je hond bij je komt. Honden lezen de plaatsjes in je hoofd telepathisch, dus als jij plaatjes in je hoofd visualiseert dat je ziet dat je dier bij je komt, kan je hond deze opvangen. Lukt het niet meteen, geen zorgen probeer het regelmatig eens. Je kan ook andere dingen visualiseren zoals bijvoorbeeld een lekker hapje dat je aan je hond geeft of dat jullie gaan wandelen. Oefening baart kunst, probeer het maar eens regelmatig uit.
Tip: Hou een dagboekje bij over welke ingevingen jij krijgt, die telepathisch zijn van je hond. Hou daarin ook bij welke intuïtieve keuzes je maakt en hoe dit uitpakte voor jullie. Dit zal je helpen steeds meer op jezelf te gaan vertrouwen dat jij echt wel aanvoelt wat goed is voor jullie.